Bent u ontevreden?
Dit is wat u kunt doen:
Zorgcentra Meerlanden beschouwt een klacht als gratis advies
Hoewel alle medewerkers van Zorgcentra Meerlanden zich continu inspannen om de zorg- en dienstverlening naar ieders tevredenheid uit te voeren, kan het natuurlijk toch vóórkomen dat u ontevreden bent.
Alleen indien u aangeeft wat anders zou kunnen, kunnen wij onze zorg- en dienstverlening verbeteren. Zorgcentra Meerlanden beschouwt een klacht daarom als een gratis advies.
Probeer het eerst te bespreken
Bent u ontevreden? Wij waarderen het wanneer u dit in eerste instantie bespreekt met de betrokken medewerker, zorgcoördinator, wijkverpleegkundige of manager/teamcoach.
De ervaring leert dat zo’n gesprek veel verwardheden en misverstanden kan wegnemen. Indien u dit lastig vindt, kunt u dit samen met de leidinggevende doen.
Ook zou u uw probleem kunnen voorleggen aan de Cliënten- en Familieraad. Die kan u adviseren waar u met uw probleem terecht kan. De Cliënten- en Familieraad zelf houdt zich niet bezig met individuele klachten.
Neem contact op met de vertrouwenspersoon
Hebben de gevoerde gesprekken naar uw mening geen oplossing geboden? Dan kunt u zich wenden tot de vertrouwenspersoon voor cliënten van Zorgcentra Meerlanden.
Samen met de vertrouwenspersoon kunt u beslissen om eventueel een formele klacht bij de Klachtencommissie in te dienen. Dit is een onafhankelijk commissie; de leden hebben geen binding met Zorgcentra Meerlanden.
De vertrouwenspersoon/klachtenfunctionaris van Zorgcentra Meerlanden is Sabine van Pelt van Facit:
- sabine.van.pelt@facit.nl
- 0251 – 212 202
Heeft u vragen over onvrijwillige zorg?
Voor vragen over onvrijwillige zorg, opname of verblijf kunt u contact opnemen met Cynthia Klaasing:
- 06 – 40 38 53 06
- c.klaasing@stemgever.nl