fbpx

Cliëntportaal

Heeft u vragen?

Zorgcentra Meerlanden  →  Cliëntportaal; vragen

Heeft u vragen over het cliëntportaal?

U kunt uw vraag naar de helpdesk van Caren sturen via e-mail info@carenzorgt.nl

 

 

 

 

Vragen en antwoorden

  • Wat kan ik inzien met het cliëntportaal?

    Via de startpagina kunt u de volgende onderdelen bekijken:

    1. Persoonsgegevens
    U ziet hier uw gegevens zoals bij ons bekend. U kunt gewenste wijzigingen aan de betreffende zorgafdeling doorgeven.

    2. Zorgplan
    Hier staat uw zorgplan.

    3. Rapportages lezen
    U kunt hier uw rapportages inzien.

    Op het eerste scherm ziet u de rapportages van de laatste zeven dagen.  U kunt tot dertig dagen terug de rapportages bekijken.
    Wilt u meer rapportages inzien, dan kunt u dit navragen bij uw zorgafdeling.

    Het kan zijn dat er niet dagelijks wordt gerapporteerd. Er zijn dan geen bijzonderheden te vermelden en de zorg heeft, zoals afgesproken in de zorgleveringsovereenkomst, plaatsgevonden.

    4. Overzicht cliëntagenda per dag
    Hier ziet u een overzicht van uw afspraken van de huidige dag. Het is niet mogelijk om een afspraak digitaal te wijzigen.

    Heeft u vragen of opmerkingen over de agenda dan kunt u dat aangeven bij de zorgafdeling.

  • Hoe gaat Zorgcentra Meerlanden om met mijn gegevens?

    Sinds 2018 geldt een nieuwe privacywetgeving, de Algemene verordening gegevensbescherming (AVG). U krijgt hiermee meer invloed op de verwerking van persoonsgegevens. In ons privacyreglement staat onder meer aangegeven welke persoonsgegevens wij gebruiken, met welke reden en hoe lang we deze bewaren.

    Om ons complete privacyreglement in te zien, kunt u op deze link klikken: Privacyreglement Zorgcentra Meerlanden

    Mocht u nog vragen hebben over het zorgvuldig omgaan met persoonsgegevens, dan kunt u terecht bij de functionaris voor de gegevensbescherming. Stuur uw e-mail naar: privacy@zorgcentra-meerlanden.nl.

    Wilt u meer weten over het privacybeleid van deze website? Klikt u dan op deze link: Privacybeleid

     

  • Ik zie via het cliëntportaal een MIC-melding, maar geen verdere omschrijving. Wat moet ik hier mee doen?

    Het kan zijn dat u bij de rapportage een melding van een MIC (Meldingen Incidenten Cliënten) tegenkomt. Het vervolg hangt af van wat er is afgesproken in het zorgleefplan met betrekking tot incidenten.

    Indien het incident valt buiten wat in het zorgleefplan is afgesproken als acceptabel voor de cliënt, dan ontvangt u meer uitleg.  Dit kan zijn per telefoon of per e-mail. Het is maar net wat u heeft afgesproken met de zorgafdeling.

    Val het incident binnen wat in het zorgleefplan is afgesproken als acceptabel voor de cliënt, dan wordt er geen verdere actie naar u toe ondernomen.

    Heeft u vragen over de MIC-melding, dan kunt u contact opnemen met de EVV’er.

  • Waarom wordt er niet dagelijks gerapporteerd in het cliëntportaal?

    Het kan zijn dat er niet dagelijks wordt gerapporteerd. Er zijn dan geen bijzonderheden te vermelden en de zorg heeft, zoals afgesproken in de zorgleveringsovereenkomst, plaatsgevonden.