Ervaring en beleving van cliënten wijkzorg (PREM)
Resultaten onderzoek 2023
Jaarlijks leggen we onze wijkzorgcliënten een PREM-vragenlijst voor.
PREM staat voor Patient Reported Experience Measure en is een vragenlijst die de ervaring en beleving van cliënten met de zorg meet.
De vragenlijsten zijn op cliëntniveau ingevuld, maar de resultaten zijn op teamniveau besproken.
In onderstaande tabellen kunt u zien welke schoolcijfers de wijkzorgcliënten gemiddeld hebben gegeven aan de verschillende aspecten van onze zorgverlening. Deze gegevens zijn verzameld op stichtingsniveau (alle drie de locaties bij elkaar opgeteld). De locaties zelf hebben ook scores ontvangen voor de eigen wijkzorg.
Uit de resultaten blijkt dat onze wijkzorgcliënten erg tevreden zijn met wat wij bieden. Wij willen dit niveau behouden en waar mogelijk verbeterpunten oppakken.
Wij zijn blij dat onze wijkzorgcliënten tevreden zijn over onze zorg- en dienstverlening!
Krijgt u zorg van vaste zorgverleners?
Komen zorgverleners op de afgesproken tijd?
Nemen de zorgverleners uw wensen mee bij het bepalen van de zorg?
Past de zorg bij de manier waarop u wilt leven?
Behandelen de zorgverleners u met aandacht?
Voelt u zich op uw gemak bij de zorgverleners?
Heeft u vertrouwen in de deskundigheid van de zorgverleners?
Houden de zorgverleners in de gaten hoe het met uw gezondheid gaat?
Kunt u met hulp van zorgverleners beter omgaan met ziekte of aandoening?
Hoe waardeert u de kwaliteit van leven?
Aanbevelingsscore
De aanbevelingsscore (Promotor Score) wordt berekend door het percentage ‘criticasters’ af te trekken van het percentage ‘promotors’. De laagste slechtste score die je kunt behalen is -100. In dat geval zijn er geen cliënten die jouw diensten zouden aanbevelen bij anderen.
De beste score is 100.
Wij behaalden een score van 71%; een stuk hoger dan de gemiddelde zorgorganisaties.